wtorek, 2 lipca 2019

Dzień drugi

2 dzień Pielgrzymki do Gietrzwałdu. 11.06.2019 Grodowiec - Góra 37,4 km [od Lubina 57,4 km]
Drugi dzień naszego pielgrzymowania rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Wymarsz o godz. 4:50. Miło było budzić się wraz ze słońcem. Wszystko dookoła zaczyna żyć. Z naszego nowego nagłośnienia wypływają dźwięki i modlitwa godzinkowa. Aż chce się żyć i śpiewać Matce Przenajświetszej.
Idzie z nami Arek Szkuta, który w Gawronkach rozpoczyna piękną tradycję. Mieszkańcy tej małej miejscowości zostali obudzeni słowami modlitwy różańcowej.
Idziemy przez Grodziszcze, Krzydłowice do pięknie położonych wśród lasów Gawron. Wiedzieliśmy o czekajacym nas tutaj śniadaniu, ale gdy tylko umilkły nasze wspólne śpiewy oraz gdy zostaliśmy pokropieni przez księdza proboszcza Tomasza Hęsia wodą święconą, w miejscowej świetlicy dostaliśmy olśnienia na widok uginających się stołów. Zresztą zobaczcie sami na zdjęciach. Serdecznie dziękujemy radzie sołeckiej oraz Pani sołtys za przygotowanie posiłku. Całe Gawrony odpowiedziały pięknie proboszczowi na informację o planowanym postoju na terenie parafii Gwizdanów, przez naszą Pielgrzymkę. Słowa pozdrowień i modlitwy spływają wciąż z naszych ust w Waszą stronę. Dziękujemy również tymczasowemu Wójtowi gminy Rudna, Panu Adrianowi Wołkowskiemu który zaszczycił nas swoją obecnością. No i naszym pielgrzymkowym braciom i siostrom, a szczególnie Gosi i Arkowi Szkutom😍.
Napełnieni i odprowadzeni przez mieszkańców Gawron, udaliśmy się w dalszą drogę przez Brodowice, Chełm do Radoszyc. Tutaj dołącza do nas Ojciec Leon, franciszkanin ze Wschowej. Wsłuchując się głoszonej przez Ojca katechezie o św. Pawle i św. Barnabie, nagle zauważamy że znajdujemy się na nowym moście nad Odrą, która w swoim korycie ma niewiele wody. Jest upał i grubo ponad 30 stopni w cieniu. A przed nami jeszcze Wisła.
Wstęgą szosy przez Luboszyce Małe i piękne leśne knieje, docieramy do Ryczenia z kościołem pw. NSPJ. W pięknie ustrojonym kościółku, pochylamy swoje czoła przed Panem Naszym Jezusem Chrystusem. Następnie kierujemy się do miejscowej świetlicy, gdzie czeka na nas obiad. Miejscowe gospodynie przygotowały przepyszną zupę oraz pierogi. Długo trwało nim żeśmy wszystko zjedli. A w pobliżu piękna kajakowa rzeka Barycz. Dziękujemy Wam serdecznie. Polecamy Was Matce Przenajświętszej.
Pozostało nam już tylko 7,3 km pielgrzymkowego szlaku przez dawną puszczę. Do Góry dochodzimy od strony stadionu. Jest godz. 16:30 i już jesteśmy w gościnnych progach Zdzisławy i Jej małżonka. To dobrzy ludzie, dali jeść, pić, dach nad głową i jeszcze całą rodziną wozili nas samochodami po górowskich kościołach. Bóg Wam zapłać. Pozdrawiamy serdecznie i jeszcze raz dziękujemy.
O godzinie 18 rozpoczęła się Msza św w kościele pw. św. Katarzyny. Ksiądz wspomniał o nas podczas liturgii i modlił się za powodzenie Pielgrzymki. Piękna i wielka bryła kościoła gotyckiego robi wrażenie.
Wieczorem po kolacji jedziemy do kościoła pw Bożego Ciała, położonego na cmentarzu, a pamiętający ponoć XIV wiek. Piękna polichromia powala z nóg.
Punktualnie o godzinie 21:00 połączyliśmy się z kaplicą MB Częstochowskiej na Jasnej Górze na Apelu. Jak to możliwe? Nasz nowy sprzęt nagłośnieniowy na to pozwala.
Po modlitwie apelowej, na klęczkach wchodzimy na "Święte Schody" z 1705 r. o 28 stopniach zbudowanych na wzór rzymskich znajdujących się obecnie w kaplicy papieskiej obok bazyliki św. Jana na Lateranie. Dziękujęmy Panu Tadeuszowi, który opiekuje się zabytkowym kościołem, za otwarcie nam drzwi oraz opowiedzenia ciekawych historii.
A teraz już śpimy i prosimy Was o modlitwę. Jutro podczas kolejnej modlitwy różańcowej będziemy Was omadlać😇🙏🙏🙏

Obraz może zawierać: ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie stoją i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 9 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją, drzewo, dziecko, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie stoją i w budynku

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie stoją, niebo, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie stoją, niebo, góra, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, niebo i na zewnątrz
Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie stoją, niebo, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją, drzewo, dziecko i na zewnątrz

Obraz może zawierać: ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: 18 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją i w budynku

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: 3 osoby, ludzie stoją

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i w budynku

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie spacerują, niebo, drzewo i na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie siedzą i w budynku

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 1 osoba, stoi i na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i w budynku
Obraz może zawierać: 8 osób, ludzie stoją i w budynku

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą, ludzie jedzą, tabela, na zewnątrz i jedzenie
Obraz może zawierać: w budynku