wtorek, 2 lipca 2019

Dzień trzeci

3 dzień Pielgrzymki do Gietrzwałdu. 12.06.2019 Góra - Osieczna 33,2 km [od Lubina 90,6 km]
Oj działo się dzisiejszego dnia. Tak wiele gościnności doświadczyliśmy i opieki Matki Bożej, że trudno to wszystko opisać.
Rano, po pysznym śniadaniu na tarasie u Zdzisi, wyruszyliśmy punktualnie o godz. 6:00. Góra jakby jeszcze spała. Przechodząc obok kościoła Bożego Ciała, mieliśmy jeszcze w myślach jego piękne freski i święte schody. Zaraz potem zniknęliśmy na wąskiej leśnej ścieżce. Komarzyce zaczęły wirować i tańczyć na nasz widok. W końcu śniadanie przychodzi do lasu. 😁
Tuż za Górą, pani sołtys Włodkowa Dolnego, widząc Pielgrzymkę była mile zaskoczona i jak zadeklarowała, chciałaby abyśmy się u nich zatrzymali. Po 8 km robimy dodatkowy postój. Zaczyna być parno, słońce grzeje niemiłosiernie. Na szczęście komary wyginęły.
Na planowanym postoju w Tarnowej Łące, już w Wielkopolsce, przywitali nas bardzo gościnnie mieszkańcy tej pierwszej przedwojennej polskiej granicznej wsi. Sołtys Krzysztof był dumny że u nich się zatrzymaliśmy. Opowiadał starodawne dzieje i żal było wychodzić. Nawodniliśmy porządnie nasze ciała.
Po przejściu nad drogą S5, przez Kłodę dochodzimy że śpiewem maryjnym i uwielbieniem do Rydzyny. Mijamy piękny pałac na wodzie i udajemy się do pobliskiego barokowego kościoła pw. św. Stanisława. Czeka na nas tutaj z błogosławieństwem ksiądz Stanisław i panie z Caritasu. Chleb ze smalcem, ciasto i kawa smakują. Lecz nie jemy dużo. Gorączka dnia nie ustępuje. Nie poddajemy się, ale litry potu wylewamy. Dostajemy jeszcze na Drogę karton ciasta i wodę. Dziękujemy Wam serdecznie, również proboszczowi, który ze względu na wyjazd nie mógł być obecny. Wszyscy z radością przyjmują wieść, że Pielgrzymki do Gietrzwałdu będą kontynuowane w kolejnych latach.
Po 22 km jesteśmy w chłodnym wnętrzu szachulcowego drewnianego kościółka w Dąbczu. Przesympatyczny ks. proboszcz Mądry w szczegółach opowiedział nam o historii kościoła i jego mieszkańców. Zaprosił nas na plebanię na zimne śmietankowe lody. Przy okazji wygłosił nam katechezę i swoje świadectwa. Ksiądz z powołania, który sam gotuję, pierze i sprząta. Żegnał nas w nadziei spotkania za rok.
Zaraz potem wchodzimy na blisko 10 km odcinek leszczyńskich lasów. Bardzo dobrze się po nich pielgrzymuje. Po raz drugi dzisiaj odmawiamy różaniec. Wasze prośby i intencje zostały omodlone. Teraz za przyczyną Matki trafiły one do naszego Pana Jezusa Chrystusa. Zapraszamy do podawania intencji w komentarzach, które omodlimy w grupie i zaniesiemy przed tron Matki Przenajświetszej w Gietrzwałdzie. Tutaj się objawiała 160 razy. Czuć Ducha Szczęśliwości.
Przed Trzebanią, w lesie, odpoczywamy na miejscu gdzie są ławy. Ostatni odcinek do Osiecznej, dość żwawo pokonujemy.
Wchodząc na rynek, jesteśmy mile witani przez mieszkańców Osiecznej. Dzwony kościoła zabrzmiały, a po przekroczeniu jego bram, ksiądz dziekan Przemysław Konieczny nie żałował święconej wody, aby nas nią skropić. Przed kościołem czekały na nas komunijne dzieci, ministranci oraz mieszkańcy. Przywitano z największą czułością, nasz krzyż pielgrzymkowy. Stopy Pielgrzyma są świętością. To przez nie wypraszamy sobie i innym łaski - powiedział proboszcz gdy witał nas kolejny raz podczas Eucharystii. Zaniesiemy Jego i wiernych intencje do Gietrzwałdu.
Po Mszy św. mieszkańcy pozabierali nas i nasze bagaże na kwatery. Pochwalili się swoim miastem leżącym nad sześcioma jeziorami. Bóg Wam zapłać. Pozostajemy w modlitwie.😇🙏❤️.
Po kąpieli i odpoczynku, spotykamy się na Apelu Maryjnym w kościele św. Trójcy. Później ksiądz omawia nam piękne zabytkowe, czasem tajemnicze dzieje i figury świętych. Otrzymujemy w prezencie piękne krzyże, które ksiądz przywiózł z Rzymu. Rewanżujemy się obrazkiem i znaczkiem pielgrzymkowym. Później, grubo po godz. 22:00 zostaliśmy zaproszeni na plebanię, gdzie ksiądz poczęstował nas owocowymi lodami. I tylko szkoda, że za kilka dni biskup przenosi księdza do innej podpoznańskiej parafii.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, drzewo, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: 1 osoba, stoi i na zewnątrz

Obraz może zawierać: ludzie stoją, niebo, roślina i na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, drzewo, niebo, most, buty i na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie stoją, niebo, noc i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 1 osoba, uśmiecha się, na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, niebo, drzewo, rower, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: niebo, drzewo, chmura, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: 1 osoba, uśmiecha się, broda i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 3 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: 15 osób, uśmiechnięci ludzie

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, niebo, drzewo, dom, boisko do koszykówki i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 1 osoba, stoi, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie stoją i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 1 osoba, buty, drzewo, niebo i na zewnątrz

Obraz może zawierać: w budynku
Obraz może zawierać: 3 osoby, ludzie stoją

Obraz może zawierać: 8 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją

Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: 7 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją i na zewnątrz

Obraz może zawierać: ludzie siedzą i w budynku

Obraz może zawierać: 1 osoba, w budynku

Obraz może zawierać: 11 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją i w budynku

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą i w budynku

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą, drzewo i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją, dziecko i na zewnątrz

Obraz może zawierać: 3 osoby, ludzie siedzą, ludzie stoją, dziecko i na zewnątrz

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie siedzą i w budynku